Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή οι φοιτητές έρχονται σε επαφή και με άλλα εκπαιδευτικά λογισμικά. Μέσα από την εξέταση των λογισμικών επισημαίνονται στοιχεία σχεδιασμού και εκπαιδευτικής αξιοποίησης, αλλά και αξιολόγησης των λογισμικών. •Στη συνέχεια επεξηγείται η δομή ενός πλήρους σχεδίου μαθήματοςΕφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή αναλύεται η προσέγγιση της ιστοεξερεύνησης. Επεξηγείται αναλυτικά η δομή και τα χαρακτηριστικά της, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζονται χαρακτηριστικά παραδείγματα που καλύπτουν διαφορετικές βαθμίδες της εκπαίδευσης.Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή γίνεται αναφορά στην εκπαιδευτική ρομποτική και τις δραστηριότητες που μπορούν να σχεδιαστούν με βάση αυτό το εργαλείο. Μετά από μια σύντομη εισαγωγή, έμφαση δίνεται στην κατηγορία των Περιπατητών (Floor Roamers) και ειδικότερα στο BeeBot. Παρουσιάζονται και συζητιούνται αναλυτικά δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο.Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή οι φοιτητές καλούνται να αναπτύξουν τις δικές τους διδακτικές ιδέες με την αξιοποίηση του BeeBot. Μέσα από κριτική συζήτηση καλούνται να κατανοήσουν τις συνήθεις παρερμηνείες και τα λάθη κατά το σχεδιασμό.Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή οι φοιτητές παρουσιάζονται παραλλαγές του BeeBot. Αναλύονται περισσότερες δραστηριότητες και ιδέες.Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται το σετ εκπαιδευτικής ρομποτικής LegoWeDo. Αναλύεται το πακέτο το περιεχόμενο και οι δυνατότητές του. Στη συνέχεια ο φοιτητές μαθαίνουν πώς να αναζητήσουν ιδέες και δραστηριότητες από το διαδίκτυο για να σχεδιάσουν καλύτερα τις διδασκαλίες τους στο μέλλον.Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι διαδικτυακές υπηρεσίες Web 2.0 και οι μέθοδοι αξιοποίησης αυτών στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Περιγράφονται δύο τομείς αξιοποίησης, αυτός της διδασκαλίας και αυτός της διοικητικής εργασίας στα πλαίσια μιας σχολικής μονάδας. Παρουσιάζονται αναλυτικά παραδείγματα σε κάθε περίπτωση, αλλά και η απαραίτητη θεωρητική τεκμηρίωση.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή αναλύεται η έννοια της στρώσης, που είναι πολύ σημαντική για την ορθή επεξεργασία εικόνας, αφού επιτρέπει την εφαρμογή προηγμένων τεχνικών χωρίς την αλλοίωση της αρχικής εικόνας. Στη συνέχεια γίνεται εφαρμογή της θεωρίας μέσω μιας σύνθετης άσκησης, τοποθετώντας σε μια φωτογραφία ένα αντικείμενο που δεν υπήρχε αρχικά.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή αναλύεται περαιτέρω η έννοια της στρώσης, μέσα από πρόσθετες ασκήσεις σύνθετου μοντάζ.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή ολοκληρώνεται η έννοια της στρώσης, μέσα από ασκήσεις δημιουργίας οπτικών εφέ. Στη συνέχεια ο φοιτητής έρχεται σε επαφή με τις προηγμένες δυνατότητες του Gimp με ενσωματωμένα φίλτρα και εφέ. Τέλος, μαθαίνει πώς να αναζητεί έτοιμα παραδείγματα και μαθήματα στο διαδίκτυοΝέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •H ενότητα αυτή ασχολείται με τον ψηφιακό ήχο. Αρχικά παρουσιάζεται η βασική θεωρία για τον ήχο και τον τρόπο ψηφιοποίησής του. Ο φοιτητής κατανοεί τα δομικά χαρακτηριστικά των ψηφιακών αρχείων ήχου. Στη συνέχεια, γίνεται εισαγωγή στο λογισμικό Audacity και τα βασικά εργαλεία επεξεργασίας ήχου που ενσωματώνει. 4Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •H ενότητα αυτή εμβαθύνει στο λογισμικό Audacity, παρουσιάζοντας αναλυτικά παραδείγματα επεξεργασίας ήχου.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή επεξηγούνται ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ορθή λήψη φωτογραφιών με την παράθεση παραδειγμάτων. Στη συνέχεια παρουσιάζεται το δωρεάν λογισμικό PhotoStory 3 για Windows, με το οποίο οι φοιτητές μαθαίνουν πώς να φτιάχνουν τις δικές τους φωτοϊστορίες με μορφή βίντεοΝέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •H ενότητα αυτή ασχολείται με το ψηφιακό βίντεο. Συγκεκριμένα παρουσιάζεται το λογισμικό Moviemaker που επιτρέπει τη δημιουργία και επεξεργασία βίντεο. Ενσωματώνει αρκετά προηγμένα χαρακτηριστικά, τα οποία υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις του αρχάριου χρήστη.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •H ενότητα αυτή εστιάζει στα δωρεάν εργαλεία επεξεργασίας πολυμεσικού υλικού που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο. Παρουσιάζεται η λογική χρήσης τους και αναζήτησής τους, ώστε ο φοιτητής να είναι σε θέση να επιλέξει το εργαλείο που ταιριάζει στις ανάγκες και τις δυνατότητές του.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Η ενότητα αυτή μελετά τον τρόπο που οι εικόνες αποθηκεύονται στον υπολογιστή σε ψηφιακή μορφή. Αναφέρονται οι ψηφιογραφικές και οι διανυσματικές εικόνες, οι διάφορες μορφές αρχείων και κάποια χρήσιμα χαρακτηριστικά αυτών. Στόχος είναι η εξοικείωση με το θέμα, ώστε να κατανοηθούν οι παράμετροι σωστά για την μετέπειτα επεξεργασία των εικόνων.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή γίνεται εισαγωγή στο βασικό εργαλείο επεξεργασίας εικόνας, το Gimp. Στόχος της ενότητας είναι η εξοικείωση με το περιβάλλον εργασίας και η γνωριμία με τα βασικά του εργαλεία.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή επεξηγείται αναλυτικά η έννοια του μεγέθους μια ψηφιακής εικόνας, με βάση την ανάλυση και την πυκνότητά της. Επίσης, ο φοιτητής μαθαίνει να χρησιμοποιεί τα βασικά εργαλεία επιλογής τμημάτων της εικόνας και τις θεμελιώδεις τεχνικές παρέμβασης σε μια εικόνα. Η ενότητα αυτή είναι σημαντική γιατί πρώτα πρέπει κανείς να επιλέξει μέρος μιας εικόνας και μετά να εφαρμόσει εκεί την όποια τεχνική παρέμβασης θέλει.Νέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Σκοποί ενότητας •Στην ενότητα αυτή επεξηγείται αναλυτικά η έννοια του φυσικού μεγέθους μια ψηφιακής εικόνας, με βάση την ανάλυση των συσκευών προβολής. Επίσης, ο φοιτητής μαθαίνει να τροποποιεί το μέγεθος της εικόνας με βάση τα χαρακτηριστικά της και τον τρόπο αναπαραγωγής της. Τέλος, εξοικειώνεται με τα εργαλεία παραμόρφωσης μιας εικόνας, ασκούμενος σε προηγμένες τεχνικές σύνθεσης εικόνωνΝέες Τεχνολογίες και Καλλιτεχνική Δημιουργία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Περιεχόμενα ενότητας •Γνωριμία με τη λειτουργία των φωτογραφικών μηχανών •Ιστορική αναδρομή •Ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές •Ρυθμίσεις και λειτουργίες 5